BAE Systems

BAE Systems AI søgte i en konsulent med erfaring indenfor UX og .NET frontudvikling til et større internationalt projekt. Vi har i Userfriends Kim, som har arbejdet med begge dele, og han passede derfor perfekt til opgaven. Arbejdet foregik over ni måneder, og det er blevet til mere end 750 timer på projektet.

Udfordringen

En utålmodig kunde, som pludselig havde behov for en større implementeringsopgave satte BAE Systems AI under pres med hensyn til bemandingen, og Kim trådte til på projektet.
Kunden til dette projekt var baseret i udlandet og havde et højt niveau af sikkerhed og fortrolighed, hvilket betød, at kommunikationen med kunden og dennes brugere skulle foregå igennem en godkendt ansat fra BAE Systems’ kontor i den pågældende region.

Løsningen

Grundet kundens høje sikkerheds- og fortrolighedsniveau må vi ikke komme ind på det konkrete indhold af opgaven, men kun berøre hvad vi hjalp BAE Systems AI med i overordnede termer.
Det pludselige behov for projektet betød, at vi startede helt fra bunden, uden konkrete krav eller user stories. Kunden insisterede på en vandfaldsmodel, så vi bistod derfor BAE Systems AI med følgende:

  • Afklaring af nye kundekrav
  • Prioritering af kundekrav
  • Design af systemet
  • Implementering af systemet i .NET

Systemet bestod kundens acceptance test uden problemer, og kunden har allerede udtrykt interesse for at tilkøbe flere features til systemet i fremtiden.

BAE Systems AI